CPC και CPM διαφήμιση στο internet

Δύο από τους βασικούς τρόπους (χρέωσης) διαφήμισης στο internet είναι το CPC και το CPM.

Τι είναι το CPC : Το CPC προκύπτει από το Cost Per Click. Χρεώνει δηλαδή τον διαφημιζόμενο για κάθε ένα κλικ που γίνεται στην διαφήμισή του, ανεξάρτητα από το πόσες φορές θα εμφανιστεί η διαφήμιση (views).

Τι είναι το CPM : Το CPM προκύπτει από το Cost Per Mille (mille στα λατινικά σημαίνει χίλια). Δηλαδή ο διαφημιζόμενος χρεώνεται ανά χίλιες εμφανίσεις (views) της διαφήμισης του, ανεξάρτητα από τα κλικ που θα γίνονται στην διαφήμιση.

Η μέθοδος που είναι κατάλληλη για κάθε διαφήμιση, είναι διαφορετική. Ένα απλό ποσοτικό παράδειγμα μπορείτε να δείτε παρακάτω:

Έστω CPC 0,08 ευρώ
Έστω CPM 5 ευρώ

Αν μια διαφήμιση σε 1000 εμφανίσεις δεχθεί 100 κλικ, τότε με την πρώτη μέθοδο (CPC) ο διαφημιζόμενος θα πληρώσει 100 x 0,08 = 8 ευρώ ενώ με την δεύτερη μέθοδο (CPM) θα πληρώσει 5 ευρώ.

Αντίθετα, αν μια διαφήμιση σε 1000 εμφανίσεις δεχθεί 50 κλικ, τότε με την πρώτη μέθοδο (CPC) ο διαφημιζόμενος θα πληρώσει 50 x 0,08 = 4 ευρώ ενώ με την δεύτερη μέθοδο (CPM) θα πληρώσει 5 ευρώ.

Έτσι, είναι στην κρίση του διαφημιστή, να επιλέξει την κατάλληλη μέθοδο ή συνδυασμό μεθόδων, ανάλογα με την κάθε περίπτωση, προκειμένου να έχει την καλύτερη δυνατή απόδοση της διαφήμισης με το χαμηλότερο δυνατό κόστος προκειμένου να πετύχει μεγαλύτερο ROI (Return On Investment).