Διαφήμιση CPC και CPM ή μήπως affiliate marketing;
Παλιότερα (ή και σήμερα), αν πήγαινες να διαφημιστείς σε μια εφημερίδα ή στο ραδιόφωνο ή στην τηλεόραση και τους πρότεινες να διαφημιστείς στο μέσο τους και να πληρώσεις ανάλογα με το...
- πόσοι θα δουν την διαφήμιση
- πόσοι θα ενδιαφερθούν (π.χ. θα σε πάρουν τηλέφωνο ή θα έρθουν στο μαγαζί σου) λόγω της διαφήμισης
- πόσοι θα ψωνίσουν από το μαγαζί σου λόγω της διαφήμισης
...μάλλον θα γελούσαν :-)
Το ίντερνετ, δίνει την δυνατότητα διαφήμισης με τέτοιους τρόπους, δηλαδή:
- CPM (cost per mille), πληρώνεις ανά 1000 εμφανίσεις της διαφήμισης σου
- CPC (cost per click), πληρώνεις ανά κλικ που γίνεται στη διαφήμιση για να έρθουν να δουν τα προϊόντα/υπηρεσίες στο site σου
- Affiliate marketing, πληρώνεις για πωλήσεις που γίνονται σε πελάτες που σε βρήκαν κάνοντας κλικ στην διαφήμιση σου
Τι είναι καλύτερο; Χμ... εξαρτάται... από την περίπτωση (δηλαδή τι είναι αυτό που διαφημίζεται) αλλά και από την πλευρά που το κοιτάς... ως διαφημιζόμενος ή ως φιλοξενούντας την διαφήμιση.
Για παράδειγμα:
Αν το προϊόν/υπηρεσία "πουλάει καλά" δηλαδή (α) έχει μεγάλο CTR (click through rate) η διαφήμιση και (β) το αγοράζει online ο κόσμος, στον διαφημιζόμενο συμφέρει περισσότερο το CPM, ενώ στον φιλοξενούντα την διαφήμιση συμφέρει το CPC (για την α' περίπτωση) και το affiliate μάρκετινγκ (για την β' περίπτωση).
Αν το προϊόν/υπηρεσία ΔΕΝ "πουλάει" ιδιαίτερα, δηλαδή (γ) έχει χαμηλό CTR η διαφήμιση και (δ) δεν το αγοράζει ο κόσμος online, τότε στον διαφημιζόμενο συμφέρει περισσότερο το CPC και το Affiliate, ενώ στον φιλοξενούντα την διαφήμιση συμφέρει περισσότερο το CPM.
Αυτοί είναι κάποιοι χοντρικοί διαχωρισμοί, που δίνουν μια αίσθηση της ποικιλομορφίας των υποπεριπτώσεων.
Υπάρχουν φιλοξενούντες διαφημίσεων που είναι σταθερά υπέρ του CPM, διότι από μία άποψη το CPC και το affiliate μάρκετινγκ, αν το προϊόν δεν πουλάει ιδιαίτερα ούτε η διαφήμιση έχει ικανοποιητικό CTR, προσφέρουν ουσιαστικά στον διαφημιζόμενο "δωρεάν" branding, δηλαδή θα λέγαμε ότι προβάλει την φίρμα του στο κοινό χωρίς να πληρώνει κάτι για την διαφήμιση του αυτή.
Από την άλλη βέβαια, αυτή η δυνατότητα διαφήμισης χαμηλού ρίσκου, μέσω του CPC ή του Affiliate marketing, είναι αυτό που προσελκύει διαφημιζόμενους πείθοντας τους ότι τα χρήματα τους θα πιάσουν τόπο και θα υπάρχει "σίγουρα" για αυτούς κάποιο "αντίστοιχο" κέρδος.
Εσύ τι λες, υπάρχει ο ιδανικός τρόπος διαφήμισης στο internet, για να είναι όλοι ευχαριστημένοι;
/ Αυτό το έγραψα στις 02/01/2012 (20:29:27) /