Αποστολή newsletter και email marketing

Το newsletter είναι ένας από τους διαθέσιμους τρόπους επικοινωνίας μιας ιστοσελίδας/εταιρίας με το κοινό/πελάτες της. Προσωπικά το θεωρώ λίγο ντεμοντέ, μετά την έλευση των RSS feeds (με τα οποία όποιος πραγματικά θέλει να παρακολουθήσει κάποια νέα, μπορεί να το κάνει μόνος τους), αλλά πάντως αναγνωρίζω την αξία του και ως συμπληρωματικής μεθόδου marketing, τουλάχιστον όταν χρησιμοποιείται σωστά.

Πέρα από τον τρόπο συγγραφής και παρουσίασης ενός newsletter (με τα οποία δεν θα ασχοληθώ εδώ), σε αυτό που θέλω να εστιάσω τώρα, σχετικά με τον σωστό τρόπο χρήσης, είναι η συχνότητα αποστολής του newsletter, δηλαδή το "κάθε πότε".

Δεν νομίζω ότι μπορεί να καθοριστεί η ιδανική συγκεκριμένη συχνότητα, που θα μπορεί να εφαρμόζεται για κάθε περίπτωση, γιατί πιστεύω ότι αυτό καθορίζεται και από το περιεχόμενο του newletter π.χ. ειδήσεις ή προσφορές προϊόντων κλπ.

Πάντως θεωρώ ότι μπορεί να υπάρξει ένα maximum συχνότητας, το οποίο πιστεύω ότι δεν θα πρέπει να ξεπερνάει το ένα ανά εβδομάδα και αυτό για περιπτώσεις που όντως έχει κάποια αξία για τον παραλήπτη και όχι γιατί απλά ο αποστολέας θέλει να δει ένα peak στο traffic ή/και τις πωλήσεις του.

Πιστεύω ότι είναι πολύ εύκολο να παρασυρθεί κάποιος που βλέπει το newsletter μόνο από πλευράς μάρκετινγκ, χωρίς να το συνδυάζει με την ιδιαιτερότητα της φύσης του internet και βλέποντας ένα peak στο traffic μετά την αποστολή ενός newsletter να παρασυρθεί και να φλομώσει την mailing list του με emails.

Στο ίντερνετ δεν λειτουργούν τα πράγματα όπως στην τηλεόραση, όπου π.χ. με ένα επιθετικό marketing μπορείς να παίζεις το σποτάκι σε κάθε διάλειμμα διαφημίσεων και να πετύχεις καλύτερη πλύση εγκεφάλου (με πρόπλυση και ξέβγαλμα) και ο τηλεθεατής να παρακολουθεί παθητικά.

Στο internet ο χρήστης δεν είναι παθητικός δέκτης και αν νιώσει ενόχληση από τα newletters σου μπορεί π.χ. να ζητήσει την διαγραφή του από την λίστα ή να σε βάλει στο spam folder. Οπότε θέλει προσοχή και σύνεση το θέμα.

Αφορμή για να τα γράψω αυτά, μου έδωσε ένα newsletter από το οποίο ζήτησα την διαγραφή  μου πριν από λίγο. Κοιτώντας, τώρα, εκ των υστέρων την πορεία βλέπω ότι σε διάστημα 22 ημερών μου έστειλαν 5 newsletters:

Νομίζω αυτό είναι και ένα παράδειγμα της φυσικής εξέλιξης των πραγμάτων όταν, κατά την γνώμη μου, δεν γίνεται σωστή χρήση του εργαλείου που λέγεται email marketing.

/ Αυτό το έγραψα στις 19/12/2010 (20:32:22) /