Τα στατιστικά μιας ιστοσελίδας

Τα στατιστικά μιας ιστοσελίδας, είναι ένα από τα πιο χρήσιμα εργαλεία για κάποιον που διαχειρίζεται μία ιστοσελίδα.

Η αλήθεια είναι ότι τα λεγόμενα "βαριά στατιστικά" δηλαδή πολύ αναλυτικές λεπτομέρειες και στοιχεία, είναι δύσκολο να τα διαβάσει και να εξάγει συμπεράσματα κάποιος που δεν έχει εμπειρία στο αντικείμενο.

Όμως και οι απλές πληροφορίες που δίνει η στατιστική καταγραφή επισκέψεων μιας ιστοσελίδας, είναι χρήσιμες για έναν ιδιοκτήτη μιας ιστοσελίδας, ώστε να δει την πορεία της ιστοσελίδας του στο internet.

Δύο από τις κυριότερες πληροφορίες που μπορεί κανείς εύκολα να διαβάσει στα στατιστικά μιας ιστοσελίδας είναι:

Το πρώτο πιστεύω είναι προφανές, δηλαδή μία ιστοσελίδα υπάρχει για να την επισκέπτονται και να την χρησιμοποιούν άνθρωποι. Αν αυτό δεν συμβαίνει, τότε δεν έχει λόγο ύπαρξης. Ο αριθμός των ανθρώπων που την επισκέπτονται, είναι βέβαια σχετικός, ανάλογα με το είδος και το μέγεθος της ιστοσελίδας.

Αν όμως, για παράδειγμα, θεωρηθεί ότι μια ικανοποιητική επισκεψιμότητα για την ιστοσελίδα ενός μικρού ξενοδοχείου είναι 50-100 επισκέπτες ημερησίως, τότε αν μια τέτοια ιστοσελίδα έχει 5-10 επισκέπτες ημερησίως, πιθανότατα κάτι δεν πάει καλά, π.χ. ίσως δεν έχει γίνει SEO.

Το δεύτερο είναι επίσης χρήσιμο, για συμπεράσματα σχετικά με την προώθηση της ιστοσελίδας στο διαδίκτυο. Αν δηλαδή οι επισκέπτες προέρχονται από μηχανές αναζήτησης (SEO), από καταχωρήσεις σε καταλόγους ιστοσελίδων, από πληρωμένες διαφημίσεις κτλ.

Αν, για παράδειγμα, κάποια ιστοσελίδα δέχεται περισσότερους επισκέπτες μέσω μιας δωρεάν καταχώρησης που έχει σε κάποιο κατάλογο, απ' ότι από μια διαφήμιση που πληρώνει, τότε ίσως κάτι δεν πάει καλά στην διαφήμιση που πληρώνει.

Ίσως σε ορισμένους να φαίνονται αυτονόητα τα παραπάνω, όμως δεν είναι λίγοι αυτοί που τα αγνοούν, και είτε αγοράζουν μία ιστοσελίδα, χωρίς κατόπιν να παρακολουθούν αν τελικά και πόσοι την επισκέπτονται, είτε πληρώνουν διαφημίσεις χωρίς να μετρούν αν έχουν όντως κάποιο όφελος από αυτή τους την διαφήμιση.